Czemu siatkówka to sport właśnie dla ciebie?

Nie musisz uprawiać sportu profesjonalnie, aby zacząć trenować siatkówkę. Siatkówka to świetny sport, który może przypaść do gustu wszystkim osobom, niezależnie od wieku i doświadczenia. Można w nią grać cały rok {Najlepsze miejsca w Łodzi}, gdyż świetnie się sprawdza zarówno na świeżym powietrzu jak i w warunkach halowych. Oprócz zwykłej przyjemności z gry zespołowej, siatkówka dostarcza również wielu korzyści zdrowotnych.

Po pierwsze, jest to świetna metoda pozwalająca spalać zbędne kalorie. 45 minut gry w siatkówkę pozwala spalić prawie 600 kalorii, czyli jeden pełny posiłek. Co więcej, usprawnia siłę mięśni i ich rozciągnięcie. Czynności fizyczne wymagane podczas gry w siatkówkę wzmacniają górne partie ciała, ramiona, ręce, uda, mięśnie brzucha i łydki. Siatkówka poprawia koordynację pomiędzy rękoma i oczami, zwiększa refleks i poprawia równowagę. Oprócz tego ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie zespołowe i komunikację. Jest po prostu fajną rozrywką, która wzmacnia relacje między ludźmi. Często amatorskie zawody siatkówki pozwalają na budowanie więzi podczas różnego rodzaju wyjazdów i aktywności.

Jak w przypadku każdego sportu, również i podczas tej gry istnieje ryzyko urazów i kontuzji. Te najczęstsze można podzielić na dwie kategorie: nadwerężenia i urazy. Nadwerężenia dotyczą głównie ścięgien łokcia, nadgarstka, więzadła lub ścięgna Achillesa oraz bóle kręgosłupa. Urazowe uszkodzenia obejmują zwichnięcia barku lub jego separację, zwichnięcia lub skręcenia łokcia, nadgarstków, złamania palców, zerwanie ścięgna Achillesa, więzadeł, uszkodzenie chrząstki kolana, czy przepuklinę dysków.

Aby zapobiec tego typu urazom, zawodnicy powinni w szczególności:

– przed rozpoczęciem właściwej gry wykonywać rozgrzewkę, na którą powinno składać się rozciąganie i lekkie ćwiczenia aerobowe,

– brać udział w treningach elastyczności, treningu siłowym, szkolenia ze skoków, szybkości i zwinności i treningu wytrzymałościowym,

– nosić odpowiednie buty z podeszwą antypoślizgową,

– zadbać o porządek na boisku. Wyeliminować śliskie punkty (w grze halowej) i poszukać, czy w piasku lub na trawie nie znajdują się niepożądane przedmioty takie jak szkło, kamienie itp.,

– w przypadku urazów, przeznaczyć odpowiedni czas na rekonwalescencję

– zapewnić organizmowi odpowiednią ilość wody w trakcie i po treningu.

Całościowy program treningowy przygotowujący do gry w siatkówkę może znacząco wpłynąć na zmniejszenie liczby i intensywności urazów oraz wzmocnić siłę wybicia, wysokość podskoku, wytrzymałość, szybkość i zwinność na boisku. W ramach przygotowań zawodnicy powinni wykonać obowiązkowo poniższe czynności:

– rozciąganie dolnych kończyn, barków i pleców,

– wykonywać ćwiczenia wzmacniające na mięśnie brzucha, nóg i ramion,

– trenować skoki, w tym skoki boczne i blokady,

– korzystać z treningów wytrzymałościowych, takich jak bieganie czy pływanie.

Gra w siatkówkę może poprawiać nastrój, zredukować stres, poprawić pewność siebie, poczucie własnej wartości i wpłynąć na pozytywny odbiór własnego ciała. Będąc częścią zespołu gracze mogą wzajemnie zachęcać się podczas treningów oraz w trakcie gry, aby każdemu dać spróbować swoich sił i wspólnie doprowadzić do wygranej.

Jeśli jednak trenowanie siatkówki nie jest dla ciebie, włącz na próbę telewizor i obejrzyj mecz naszej reprezentacji {Wydarzenia sportowe}. Może złapiesz bakcyla!

Najlepsze miejsca w Łodzi do trenowania sportów

Łódź to nie tylko miasto filmowców i Fashion Weeka. To przede wszystkim miasto, które intensywnie się rozwija, staje się inkubatorem wielu początkujących biznesów i otwiera się na studentów. Jeśli jesteś osobą aktywną, mieszkasz już w Łodzi lub planujesz się tam przeprowadzić i masz swój ulubiony sport, {siatkówka} zapoznaj się z ofertą zajęć sportowych w tym mieście i zobacz, w których miejscach najlepiej zadbasz o swoją sylwetkę.

Crossfit

Crossfit to stosunkowo nowa forma intensywnego sportu wytrzymałościowo-siłowego. Od klasycznej siłowni różni się tym, że nie korzysta się tam z typowych sprzętów – zamiast nich do dyspozycji ćwiczących dostępne są rozmaite ciężary, drążki do podciągania, piłki i skrzynie. Przestrzenie, w których trenuje się crossfit nazywane są „boxami” i charakteryzuje je surowy, industrialny charakter. Miłośnicy tej dyscypliny twierdzą, że jest ona mocno uzależniająca – jest to zrozumiałe, jeśli spojrzy się na sylwetki osób ćwiczących crossfit regularnie.

Boat City CrossFit to pierwszy oficjalny łódzki klub, zlokalizowany przy ul. Brukowej 16. Otwarty jest od wczesnych godzin rannych do późnego wieczora tak, aby praca nie stała się dla nikogo wymówką. Codziennie oferowany jest inny zestaw ćwiczeń, zwany też WoD, czyli „Workout of the Day”. Dzięki tak zróżnicowanemu planowi, każdego dnia trenujemy inne partie mięśni, równomiernie rozbudowując nasze ciało i poprawiając wytrzymałość.

Ścianka wspinaczkowa

Ścianka jest sportem ogólnorozwojowym, znacznie poprawiającym wytrzymałość kończyn oraz równowagę. Łódzka Stratosfera, zlokalizowana jest w centrum handlowym Manufaktura. Swoją ofertę kieruje do osób, które chcą spróbować wspinania po raz pierwszy, jak i dla zawodowców. Do dyspozycji trenujących przeznaczono ponad 30 stanowisk o łącznej powierzchni 500 mkw. o wysokości przekraczającej 10 metrów. Zróżnicowane nachylenie, specjalnie ułożone drogi i ścianka bulderowa oferują różne poziomy trudności, przez co dyscyplina ta może być trenowana przez każdego, niezależnie od wieku i kondycji. Użytkownicy mogą również korzystać ze wsparcia ze strony wykwalifikowanej kadry.

Tenis stołowy

Zwany potocznie ping-pongiem to bardzo przyjemny sport przeznaczony do gry z jednym przeciwnikiem lub w parach. Nie wymaga intensywnego przygotowania, nie jest kosztowny i stanowi świetną formę rozrywki z domieszką zdrowego współzawodnictwa. {ciekawostki na temat tenisa stołowego}

Nowoczesny klub sportowy VeraSport, mieszczący się przy ulicy Siewnej 15, w ramach szerokiej oferty zajęć ruchowych i sportów oferuje również sale do gry w tenisa stołowego. Do dyspozycji grających są profesjonalne stoły, duża i dobrze oświetlona przestrzeń ze swobodną możliwością aranżacji. Grający nie muszą posiadać własnego sprzętu – można go wypożyczyć w recepcji klubu.

Pływanie

Basen to doskonałe rozwiązanie na upalne miesiące, ale też na dobry, całoroczny trening. Pływanie poprawia muskulaturę górnych partii ciała oraz wydolność krążeniowo-oddechową. Wśród łodzian największa popularnością cieszy się Fala Aquapark – obiekt rozciągający się na 10 hektarach, o łącznej powierzchni lustra wody 2 450 mkw. Aquapark składa się z czterech zadaszonych basenów, w tym basenu dla dzieci oraz z falą, pięciu saun, jacuzzi, trzech basenów odkrytych, plaży z leżakami, placu zabaw dla dzieci oraz szeregu atrakcji, takich jak zjeżdżalnie, rzeki z przeciwprądem i wodnych masaży. Basen otwarty jest codziennie od 9:00 do 22:00.